youmeus.blogg.se

Om jag hade hunnit hade det varit en rapp, analyserande och samhällskritisk blogg. Nu blir det mest dravel om hälsa, ungar, mannen och lite annan update till mina tre stadiga läsare ;)

Söndag

Kategori: Allmänt

och slutet på semestervecka två

Blev inte lunch hos svärföräldrarna i fredags så vi tog tag i städning eftersom vädret var så trist. Dock gav regnet upp på eftermiddagen och barnen och jag fixade till altanen för att få pizzaugnen på plats. Kommer inte ihåg lördag och söndag haha, men tvätt, packning, matshopping och pizzaugnsinvigning var några av delarna :)
Måndagen började med provtagning för lilleman då han hade feber igen. Om provsvaren är ok kommer vi inte fortsätta feberutredningen, den återupptas om han har feberepisoder om några år.
Sen blev det Skåne-resa :) Brösarps backar med lunchpicknick och klättring sen till hotellet (barnen avstod strandpromenad och snäckplockning till förmån för vila på hotellet) där det fanns pool och bubbelpool som vi var själva i en timme. Tösen föredrog att plaska i den stora poolen och lilleman som var lite hängig tyckte att bubbelpoolen var fantastisk och har klargjort att vi måste ha en sån när vi bor i hus "så vi kan sitta och prata strunt och vila lite". Han är ganska söt den lilla fisen ;)
Middag på kvällen och sovdags innan vidare färd till Malmö dagen efter. Busfabriken i tre och en halv timme sen var barnen trötta. De ville inte göra något mer så vi körde till hotellet för dusch, läsning, film och mat. Onsdagen spenderade vi med djuren i Skånes djurpark. Vattenlek på slutet så två små fryskorvar kläddes i onepiece innan vi körde till närliggande matställe som även erbjuder glass (vi har provat den tidigare så det var på barnens önskelista även om de denna gång inte trodde vi skulle ha glass när vi åt mat ;) )
Torsdag blev hemmafix, mannen var på jobbet och barnen hade kompisar hemma. En ganska lugn dag som avslutades med soffhäng för alla. Fredagen blev tvätt och sen till havet efter önskemål, dock blåste det väldigt mycket så det blev bara ett par timmar på plats, vi körde när barnen sa att de kände sig färdiga. Lite matshopping på hemvägen och soffhäng efter maten. Lördag till Busfabriken, mat på stan, besök på en ganska ny godisaffär och sen fika och prat hos svärföräldrarna. Trötta familjen gjorde ingenting närvi landade hemma, åt lördagsgodis innan middagen (som var rester för enkelhetens skull). Läsning och sovdags var välkommet :) Idag har vi inte gjort så mycket alls, eller älsklingen har varit igång, han bakade frukostbröd, handlade, gjorde glass och grillade (under markisen i hällregn eftersom barnen hade önskat grillat sista dagen hos oss, haha). Efter allmänt bus, packande och middag satte vi oss i soffan med lite glass och kollade på film.
Nu är det snart sovdags för mig och imorgon åker barnen till sin pappa.

Älsklingen och jag har inga stor planer, vi kände att den utflykt vi tänkt göra blir för energikrävande i förhållande till vad den ger så vi hoppar över den helt enkelt. Bilkoll blir det nog i alla fall.