youmeus.blogg.se

Om jag hade hunnit hade det varit en rapp, analyserande och samhällskritisk blogg. Nu blir det mest dravel om hälsa, ungar, mannen och lite annan update till mina tre stadiga läsare ;)

Hur var semestern?

Kategori: Allmänt

Inser att jag inte skrivit så mycket om semestern, värmeslag kanske? För jäklar så varmt det har varit.
Jag började ju semestern på en torsdag, hem från jobbet och final touch på packning och planering för vad fina mannen skulle ta med sig när han körde uppåt landet. Torsdagen åkte jag och barnen tåg halva dagen. Det var inte fullt på tåget så vi kunde sprida ut oss lite vilket gjorde att lilleman fick sitta på en fönsterplats som han önskade (våra platser var oturligt nog vid en vägg haha). Inga missöden men sista tåget var påfyllt med folk från inställda tåg och saknade AC. Det var ingen behaglig resa så det var tur att det var den kortaste etappen. Väl framme möttes vi av far/morfar som tog med oss hem. Där var fullt hus med 3 bröder och ett gäng kusiner. Trötta körde vi sedan till syrrans hus där vi huserade fritt eftersom hon var bortrest. Barnen hade en skattjakt att vänta och fynden i skattkistan la grund för vidare aktiviteter (hello Nutellaburk, låt oss baka en kaka). Vi spenderade tid hos mor och far, träffade syrrans stora töser och var vaaaaaaarma. På söndagskvällen kom fina mannen och vi upprepade träffar med mor, far och syrrans töser.
På tisdagen körde vi mot Jönköping med stopp vid Cloettafabriken. Inga fynd men barnen tyckte det var kul med en godisaffär :) Hotellet var enkelt men var uppdelat i två rum och hade pool i huvudbyggnaden. Vi shoppade, var på lekland och käkade god sushi och burgare innan vi på torsdagen körde hemåt.
Måndagen började med gemensam storfrukost och sen skjutsade jag barnen till sin pappa. Barnledig vecka använde jag till att städa garderober, dricka drinkar, kolla film, spela spel/kort och vara fortsatt varm tillsammans med fina mannen :) 
 
Vi har gjort småutflykter och bara varit denna sommar, tösen har varit iväg med kompisar på dagsaktiviteter och nu har då vardagen kommit igång.
 
Ser fram mot hösten och hoppas den har en flytt att erbjuda :)
Kommentera inlägget här: