youmeus.blogg.se

Om jag hade hunnit hade det varit en rapp, analyserande och samhällskritisk blogg. Nu blir det mest dravel om hälsa, ungar, mannen och lite annan update till mina tre stadiga läsare ;)

Hösten har landat

Kategori: Allmänt

Så vad har hänt sen sist? Vet inte riktigt faktiskt haha. Förra helgen tog vi bort två tänder på lilleman, de var så lösa att jag bara lyfte ut dem utan pip. Lite antiklimax eftersom han var rätt spänd när han bad mig ta bort dem.
Vi rensade på altanen och räddade tomaterna då vi läst att det skulle bli kallt. Det blev det! Först var det bara halvkyligt med bilruteskrap sen blev det några minusgrader och vantar fick raskt komma fram.
Lilleman blev förkyld med feber på söndagen och var hemma måndag och tisdag. På tisdagen var han väldigt pigg så han och fina mannen körde till tippen samt tog en mathandlingsrunda. Det är lite av en hjälteinsats att vara med lilleman på extradagen när han får tillbaka sin energi för den kommer med råge och han är superaktiv och pratig haha. Det är de tillfällena vi nästan ber honom sätta sig med plattan en stund ;)
 
Kom svar om att min bortopererade grej på tungan var en godartad slemhinneförtjockning så det var bra :)
 
Jobbveckan var riktigt varierad med festplanering (förvaltningsfest i november där jag är med i planeringsgruppen), möten omkring chefsrekrytering (jag är facklig), massor av kopiering och sammanställning av material till gruppstarter, pluggande på nya bedömningsinstrument, planeringsmöte med patient och samarbetspartners omkring dessa och så vanliga patientmöten och uppgifter. Var nöjd mot slutet av fredagen när det mesta fallit på plats och jag hade en lista på vad som är kvar att hantera av sånt som faktiskt kan bli klart inom överskådlig tid.
 
Ny vecka och ny månad, återigen kallt och skrapande av rutor imorse. 
Tösen har minskat tiden hos sin pappa till fredag-måndag vilket ger mer tid hos oss. Första veckan för det nu så vi har inte gjort några större planer. Läxläsning, promenad och nån gemensam film är väl det vi förväntar oss :)
 
Medarbetarsamtal igår och chefen är fortsatt nöjd så det kommer föras vidare till chefen som tillträder i januari, dock är det en arbetskamrat som är insatt i mitt uppdrag och jag har gott samarbete med så jag är inte så orolig att hen ska misstro informationen ;)
 
Nu är jakten igång på vinterskor till barnen och jacka till lilleman. Annars inga direkta måsten utöver vardagen.
 
Ha en fin vecka!
 
 
Kommentera inlägget här: