youmeus.blogg.se

Om jag hade hunnit hade det varit en rapp, analyserande och samhällskritisk blogg. Nu blir det mest dravel om hälsa, ungar, mannen och lite annan update till mina tre stadiga läsare ;)

Update

Kategori: Allmänt

Visst är det konstigt hur man tror att man ska komma ihåg saker och skriva om den sen?
 
Nåja en liten sammanfattning kan jag nog skrapa ihop.
På hälsofronten har varit lite upp och ner, alla har varit förkylda i olika grad, mannen har kört nån njurstensomgång, tösen har slagit i sina stackars knän rejält och sen igen på gympan så hon har ont :( Sen var det då min förkylning som jag inte hanterade så väl... En måndag på jobbet när jag kände mig på väg tillbaka från förkylningen och tyckte att jag kunde andas bättre än på länge kom det typ en käftsmäll! Vid lunchtid tappade jag stora delar av synen, försökte hitta den igen men det gick så där. Blev akuten där det utifrån symtom misstänktes propp eller blödning, så heldag på akuten och vidare till avdelning för övernattning med medicinering och övervakning blev resultatet. Symtomen avtog och var helt borta nästa morgon dock var jag rejält trött, både fysiskt och psykiskt. Alla strokekontroller var bra och även om de inte kunde utesluta en liten propp var det inget de oroade sig för. Däremot rekommenderade de starkt att jag skulle vila resten av veckan för misstanken om fysisk utmattning på grund av influensa som hanterats som förkylning oroade dem mer. Syrebrist verkade vara vad som stängde av funktioner i hjärnan men eftersom jag fick så märkbara symtom att vård sattes in snabbt oroar vi oss inte för några bestående besvär, dock fanns en trötthet som tagit drygt en månad att komma tillbaka från.
Spännande värre men nu är jag på banan igen :)
 
Blev bara hälsan denna gång.
Kommentera inlägget här: